Nasze przedszkole położone jest na obrzeżach miasta, przy bardzo
dobrym połączeniu komunikacyjnym, co niewątpliwie stanowi udogodnienie
dla pracujących rodziców.
Budynek przedszkola, nie przypadkiem ma kolor zielony. Placówka
znana jest bowiem pod nazwą „przedszkole na zielonym rynku”,
a poza tym zielony kolor napawa nadzieją na lepszą przyszłość wszystkich
zainteresowanych, tj. pracowników przedszkola, dzieci i rodziców.
Dodatkową ozdobą frontu budynku są rysunki Misia Uszatka i jego przyjaciół.
Każda z 4 grup wiekowych mieści się w dużej, słonecznej sali z
osobną łazienką.
W salach zorganizowane są różnorodne „kąciki”, m.in. zabawek, książek,
pisania, teatralny, przyrodniczy, badawczy, muzyczny, plastyczny,
regionalny, ciszy, przyrodniczy, w miarę możliwości doposażane
w ciągu roku szkolnego przez dyrektora placówki, nauczycielki,
dzieci i ich rodziców.
Warto przy tym zaznaczyć, iż przedszkole dysponuje osobną
salą komputerową i drukarką do dyspozycji dzieci.
Ponadto przedszkole wyposażone jest w skaner, kserokopiarkę i inne sprzęty.
Przestronny hol na piętrze pełni funkcję sali gimnastycznej i telewizyjnej.
Atrakcyjność ćwiczeń, zabaw i gier ruchowych wzbogacana jest wykorzystaniem
licznych przyborów gimnastycznych: woreczków, lasek, szarf, skakanek, kręgli,
krążków, obręczy i piłek różnej wielkości oraz użyciem równoważni, zjeżdżalni,
drabinek i ławeczek.
Po zajęciach dydaktycznych dzieci mają możliwość oglądania ulubionych
bajek video.
Za budynkiem przedszkola znajduje się okazałe podwórko z huśtawkami i
innym sprzętem terenowym.
Rozłożyste lipy i kasztanowce pozwalają dzieciom swobodnie bawić się
w słoneczne dni. Jest także piaskownica z wyposażeniem niezbędnym do
zabaw w piasku.
Taras, bezpośrednio przylegający do budynku, to wymarzone miejsce do
występów dzieci podczas różnych okazji, których w ciągu roku szkolnego
nie brakuje.
No i powiedzcie sami:
Czyż można nie lubić naszego przedszkola?
Rozkład dnia
Godzina | Opis |
6.30 - 8.00 | Schodzenie się dzieci. Aktywność indywidualna, zróżnicowana, podejmowana z inicjatywy dzieci. |
8.00 - 8.30 | Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, ze śpiewem, kontakty indywidualne
i okolicznościowe wynikające z potrzeb dzieci. |
8.30 - 9.00 | Zabiegi higieniczne. Śniadanie. |
9.00 - 11.30 | Aktywność zbiorowa, grupowa i indywidualna, jednolita
i zróżnicowana, inspirowana przez nauczyciela w celu wspomagania
rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, poznawczej,
językowej, matematycznej, w sali lub ogrodzie.
Zabawy ruchowe, spacery, wycieczki, uroczystości.
Zajęcia dodatkowe. |
11.30 - 12.30 | Zabiegi higieniczne. Obiad. Profilaktyka stomatologiczna. |
12.30 - 14.30 | Aktywność indywidualna i grupowa, zróżnicowana, organizowana
przez nauczyciela, o charakterze stymulacyjno-kompensacyjnym.
Zajęcia dodatkowe. |
14.30 - 15.00 | Podwieczorek. |
15.00 - 17.00 | Indywidualna aktywność zróżnicowana podejmowana z inicjatywy dzieci.
Prace porządkowe.
Rozchodzenie się dzieci. |
Tematyka zajęć
Zakres tematyczny realizowanych zajęć w poszczególnych
grupach wiekowych jest związany z najbliższym otoczeniem dziecka.
Ośrodki tematyczne pozostają w zgodzie z kalendarzem przyrody i
wydarzeniami społecznymi.
Treści edukacyjne każdego tematu są odpowiednio rozszerzane
przez nauczyciela, w zależności od potrzeb dzieci, środowiska i
wyposażenia przedszkola.
Zakres tematyczny integruje treści i zadania ze wszystkich obszarów
edukacyjnych określonych w „Podstawie programowej wychowania
przedszkolnego”.
Takie ujęcie treści i zadań edukacyjnych umożliwia równoczesne
oddziaływanie na wszystkie sfery rozwoju dziecka.
Mogą one podejmować różne formy aktywności, natomiast nauczyciel
ma możliwość dobierania różnych metod i form działalności
edukacyjnej.
Oto bardzo ogólne przedstawienie sposobów realizacji tematów,
które są modyfikowane, zmieniane, wzbogacane i upraszczane
w zależności od kreatywności każdej nauczycielki:
Najczęściej tematy realizowane są na przestrzeni tygodnia:
- w poniedziałek - dzieci zapoznawane są z tematem poprzez
przekaz utworu literackiego za pomocą m.in.: ilustracji i opowiadania
nauczycielki,przedstawienia teatralnego, zagadek;
- we wtorek - dzieci wykonują pracę plastyczną i poznają piosenkę,
utwory muzyczne związane z tematem;
- w środę – dzieci poznają wybrane pojęcia matematyczne, w których
występują elementy należące do tematu;
- w czwartek – podobnie jak we wtorek dzieci utrwalają wiadomości i
pogłębiają umiejętności artystyczne;
- w piątek – dzieci wykorzystują zdobytą wiedzę i umiejętności z
danego tematu poprzez podejmowanie różnorodnych
działań rozwijających myślenie, mowę i język.
Każdego dnia odbywają się zabawy i zajęcia ruchowe, które też są
tematycznie związane z realizowanym ośrodkiem tematycznym.
Przykładowe tematy: „W naszym przedszkolu”, „Bezpieczna droga
do przedszkola”, „Jesień w sadzie i w ogrodzie”, "Kolory wokół nas",
"Zmysłowe poznanie świata", „Poznajemy pracę ludzi w naszej
miejscowości”, „Kolory wokół nas” i inne.
Organizowane są zajęcia otwarte dla rodziców.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY |